check
מסלול לתואר משולב- PhD-MBA דוקטורט בביוטכנולוגיה ותואר מוסמך במנהל עסקים | החוג העל-פקולטאי לביוטכנולוגיה

מסלול לתואר משולב- PhD-MBA דוקטורט בביוטכנולוגיה ותואר מוסמך במנהל עסקים

 

הסטודנטים בתוכנית ילמדו לדוקטורט ניסויי (מחקרי) בנושאים הקשורים לביוטכנולוגיה שיתבצע באחת הפקולטות הניסוייות באוניברסיטה העברית. 

התוכנית היא לתואר כפול (PhD-MBA) עם בית הספר למנהל עסקים, אשר חלקה יינתן כבר מהשנה הראשונה (קורס מיקרו ומאקרו כלכלה) ועיקר הלימודים ירוכזו לאחר המעבר לשלב ב׳ בדוקטורט, החל מהשנה שלישית בדוקטורט ועד לשנה השישית.

תהיה חפיפה מינימלית בין דרישות הקורסים של הדוקטורט ללימודי ה- MBA בכדי להבטיח כי שני התארים יסתיימו במקביל (הדוקטורט יסתיים ראשון והתואר השני במנהל עסקים אחריו).

בתוכנית המשותפת תהיה חפיפה חלקית בין התוכניות:

בשנה הראשונה והשנייה, עד למעבר לשלב ב' לדוקטורט, ישלימו משתתפי התוכנית עד 5 נ"ז בתחום המחקר וקורס כולל בכלכלה בהיקף של 5 נ״ז (שמכיל 3 נ״ז בכלכלה מיקרו ו-2 נ״ז בכלכלה מאקרו).

מהמעבר לשלב ב' של הדוקטורט, בשנה השלישית, יילמדו התלמידים עד מחצית מלימודי ה- MBA . החל משלב ב' יוכלו הסטודנטים להצטרף לקורסים של התואר השני במנהל עסקים, וזאת רק לאחר תאום ואישור בכתב של המנחה לדוקטורט.

החל מהשנה הרביעית לדוקטורט, יוכלו התלמידים ללמוד את כל מכסת הקורסים מלימודי ה-MBA מלבד לפחות קורס אחד שיילמד בשנה האחרונה, בה מגישים את עבודת הדוקטורט וסוגרים את הדוקטורט.

רק בשנה האחרונה, עם עמידה ביעדי המחקר ובהמלצת המנחה ולאחר שעבודת הדוקטורט תשלח לשיפוט, יתבצע הרישום לתואר השני במנהל עסקים ותפתח בפועל תכנית ה- MBA אליה יוזנו הקורסים עד 48 נ"ז של קורסי מנהל עסקים (בפועל 43 נ"ז עם 5 נ"ז של הדוקטורט), ובשלב זה התלמידים ילמדו מינימום קורס אחד של מנהל עסקים כסטודנטים בתואר השני.

יש לסגור את התואר הדוקטורט עד סוף חודש אפריל וזאת כדי להיכלל בטקס קבלת התארים (דוקטורט) באותה השנה, ואילו בשנה שאחריה יוכל התלמיד לקבל את התואר השני במנהל עסקים.

לסטודנטים בתוכנית תעמוד הזכות לבחור ללמוד באחת מהתמחויות של מנהל עסקים: ביו-מד, מימון, ביג-דאטה, אסטרטגיה והתמחויות נוספות.

הסטודנטים יחויבו בכל קורסי החובה במנהל עסקים כחלק מהתוכנית. הלימודים בהתמחות לניהול ביו-רפואי של בית הספר למנהל עסקים יתקיימו לצורך הדוגמא יומיים בלבד בשבוע - רביעי, חמישי או שישי (מתאים לאנשים עובדים) בקמפוסים של האוניברסיטה העברית בירושלים וכן באופן של כ-45% מקוון.

סטודנטים שהתחילו את לימודיהם לפני תחילת התוכנית יהיו רשאים להצטרף באישור המנחה. הסטודנטים יירשמו תחת החוג לביוטכנולוגיה, חוג 890.

לאחר רישום ראשי לדוקטורט בביוטכנולוגיה ומציאת המנחה, הסטודנטים המתאימים יקבלו אישור להצטרף לתוכנית המשולבת בבית הספר למנהל עסקים. הרישום לתואר השני יתבצע החל מהשלב שעבודת הדוקטורט תשלח לשיפוט.

העלות היא 200% לתואר המוסמך כולו ו- 100% לתואר הדוקטורט כולו.

קבלת סטודנטים לתואר השני תהיה לפי הקריטריונים הקיימים של בית הספר למנהל עסקים.

תלמידי מחקר – הסטודנטים יכולים להגיש בקשה להתקבל ללא GMAT.